2017年4月28日 星期五

[EDM] Kygo & Ellie Goulding - First Time 中文歌詞翻譯

挪威EDM詩人和電音小天后合體了
Kygo & Ellie Goulding - First Time 
😍😍😍😍😍😍😍
從禮拜三知道消息就一直期待禮拜五的到來了




聽到歌的時候
果然是要細細品嚐的一首歌
翻歌詞的時候
真是文鄒鄒的一首歌果然很Kygo




[Verse 1]

We were lovers for the first time
我們在第一次見面就愛上彼此了
Running all the red lights

渡過了所有的困難
The middle finger was our peace sign, yeah
而我們的中指代表我們的誓約
We were sipping on emotions
我們在細細品嚐
Smoking and inhaling every moment
像抽菸般嚐著我們的回憶
It was reckless and we owned it, yeah, yeah
一切出乎意料但我們確實擁有彼此


We were high and we were sober
我們興高采烈,我們神智清晰
We were under, we were over

我們鬱鬱寡歡,我們不醒人事
We were young and now I'm older
我們曾經年輕,現在事過境遷
But I'd do it all again

但我願意回到過去


Getting drunk on a train track
在鐵軌上喝得爛醉
Way back, when we tried our first cigarettes
過去,我記得我們抽的第一根煙
Ten dollars was a fat stack
十元美金對我們來說就厚厚一疊
I'd do it all again
但我願意回到過去
Bought my jacket and a snapback
帶上我的外套及棒球帽
Your dad's black Honda was a Maybach

你爸的本田就是我們的豪華跑車
Three Stacks on the playback
安德烈 3000在車上不斷播放
I'd do it all again
我願意再重來一切


[Verse 2]

We were lovers on a wild ride
我們相愛我們奔馳再壯麗之旅
Speeding for the finish line
加速追逐我們的終點線
Come until the end of our time, yeah
不斷地前進直到跨越終點
Started off as a wildfire, burning down the bridges to our empire
像野火燎原般的開始,沿路收復成我們的領土
Our love was something they could admire, yeah, yeah

我們的愛會成為經典,

We were high and we were sober
我們興高采烈,我們神智清晰
We were under, we were over

我們鬱鬱寡歡,我們不醒人事
We were young and now I'm older
我們曾經年輕,現在事過境遷
But I'd do it all again

但我願意重來一次


Getting drunk on a train track
在鐵軌上喝得爛醉
Way back, when we tried our first cigarettes
過去,我依舊記得我們抽的第一根煙
Ten dollars was a fat stack
十元美金對我們來說就厚厚一疊
I'd do it all again
但我願意回到過去


Bought my jacket and a snapback
帶上我的外套及棒球帽
Your dad's black Honda was a Maybach

你爸的本田就是我們的豪華跑車
Three Stacks on the playback
安德烈 3000在車上不斷播放
I'd do it all again

我願意再重來一切


本人不負責任翻譯
有問題歡迎指正 

0 意見:

張貼留言