2016年11月4日 星期五

[EDM] The Chainsmokers - Setting Fires (feat. XYLØ) 中文歌詞翻譯





The Chainsmokers 老菸槍二人組出了一張合輯囉!!!
《Collage》收錄了他們目前最夯的五首歌外加一首新歌
今年真是他們文思泉湧的一年阿!!!!!
這首新歌描述了一個很矛盾的心情
像Zedd《Clarity》那樣的心情
(個人還是愛Clarity多一點 XD)










Down to my last match fire I touch just to feel
點燃我手上的最後一根火材,我只想感受它的餘溫
Why is it easier to burn than it is to heal?
為何摧毀一切總比治癒一切來得容易
Out in the cold you've been

在你所在寒冷的地方
I begged you to come back in

我乞求過你回來
But I can't do this again
但我不能再重導覆轍了

I can't keep you from harm

我不能保護你不受傷害
But I'm set on fire to keep you warm

但我可以生一把火讓你溫暖
I can't go on and on

我不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm

生一把火只為擁有你
I can't keep you from harm
我不能保護你不受影響
But I'm set on fire to keep you warm
但我可以生一把火讓你溫暖
I can't go on and on
我不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm
生一把火只為擁有你

I can't

我不能
I can't go on and on

我不能一直這樣下去
Setting fires to keep you warm

什麼都不顧只為你

I've been looking for answers I don't want to hear

我在尋找一個我不會想聽到的答案
Chest to chest with you I'm staring into a mirror
和你面對面像照著鏡子一樣

Out in the cold you've been
在你所在寒冷的地方
I begged you to come back in
我乞求過你回來
But I can't do this again
但我不能再重導覆轍了


I can't keep you from harm
我不能保護你不受傷害
But I'm set on fire to keep you warm
但我可以生一把火讓你溫暖
I can't go on and on
我不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm
生一把火只擁有你
I can't keep you from harm
我不能保護你不受傷害
But I'm set on fire to keep you warm
但我可以生一把火讓你溫暖
I can't go on and on
我不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm
生一把火只擁有你

I can't
我不能
I can't go on and on
我不能一直這樣下去
Setting fires to keep you warm
什麼都不顧只為你


What would I do?
我該怎麼辦
What I wouldn't do to save you

為什麼我不能替你找到救贖
What would I do?

我該怎麼辦
What I wouldn't do to save you
為什麼我不能替你找到救贖

I can't go on and on
你不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm
生一把火只擁有你
I can't keep you from harm
我不能保護你不受傷害
But I'm set on fire to keep you warm
但我可以生一把火讓你溫暖
I can't go on and on
我不能一直重導覆轍
Setting fires to keep you warm

生一把火只擁有你

I can't
我不能
I can't go on and on
我不能一直這樣下去
Setting fires to keep you warm
什麼都不顧只為你


本人不負責任翻譯
有問題歡迎指正 

0 意見:

張貼留言