2016年11月1日 星期二

[EDM] DJ Snake - Middle (feat. Bipolar Sunshine) 中文歌詞翻譯


Middle
DJ Snake的作品
這種比較Deep的曲風一聽就馬上加入我的歌單




有趣的是這首歌的MV也非常有趣




Hunger Games 的 Perter來當男主角
講的故事是說有超能力的男主角遇到女主角之後
天雷勾動地火的故事。
當男主角發現女伴消失了,進而發現自己還是小王
傷心欲絕
女主角走進來幫女主角治療傷口並對男主角說
「別傻了,你只是普通人,醒醒吧白痴!!」

告訴我們要珍惜讓你Feel SuperPower的人
只有在他/她心中
你才是一個特別的人 
(小MV大道理 !!??)


Staring at two different views on your window ledge
在窗延邊盯著兩種截然不同的景色
Coffee has gone cold, it's like time froze
咖啡已經冷掉了,就像時間也暫停了
There you go wishing, floating down our wishing well
將你的願望,丟到我們的許願池中。
It's like I'm always causing problems, causing hell
而我好像總是製造麻煩,製造騷動
I didn't mean to put you through this, I can tell
但我真的不想讓你經歷這些事情,我保証
We're gonna sweep this under the carpet
我們可以將這些不愉快藏起來

I hope that I can turn back the time
我希望我能倒轉時間
To make it all alright, all alright for us
讓一切好起來,讓我們好起來
I'll promise to build a new world for us two
我答應你我會為我們創造一個新世界
With you in the middle
而你和我就在這世界的中心
(you in the middle)
(you in the middle)

Lying down beside you. What's going through your head?
我躺在你身旁,想著你在想什麼?
The silence in the air felt like my soul froze
空氣中的寂靜彷彿我的靈魂也凍結了。
Am I just overthinking feelings I can't tell
難道只是我多心了,我說不出來
This gut feeling I'm tryna get off me as well
這些感覺讓我也想要拋離我自己了
I hope we find our missing pieces and I just sure
我希望可能找到我們之間遺失的部分,我很確定
We're gonna sweep it under the carpet
我們可以將這些不愉快藏起來

I hope that I can turn back the time
我希望我能倒轉時間
To make it all alright, all alright for us
讓一切好起來,讓我們好起來
I'll promise to build a new world for us two
我答應你我會為我們創造一個新世界
With you in the middle
而你和我就在這世界的中心
(you in the middle)
(you in the middle)



0 意見:

張貼留言