2017年2月22日 星期三

[EDM] The Chainsmokers & Coldplay - Something Just Like This 中文歌詞翻譯





The Chainsmokers 老菸槍二人組
即將在2017推出新專輯囉!!
專輯名稱叫
Memories...Do Not Open
不能打開的記憶
不能說的那個人
怎麼有點中二的感覺 QQ



這首新歌也突然就釋出
還是和英國天團 Coldplay 合作的
看來是要好好的搶救爆紅之後的走下坡
但Chainsmokers 之後有出一張Paris的混音合輯拉
我私心覺得混的都蠻好聽的

這首歌大概也會爆紅的
裡頭也有提到蠻多希臘神話故事的~~~~~~
Drop的部分這次也蠻有味道的
來上歌吧~~~~




[Verse 1: Chris Martin]

I've been reading books of old
我讀過了很多的老經典
The legends and the myths
那些神話以及傳奇
Achilles and his gold
阿基里斯的輝煌
Hercules and his gifts
海克力斯的天生神力
Spiderman's control
蜘蛛人最愛飛來飛去
And Batman with his fists
蝙蝠正義地拳頭
And clearly I don't see myself upon that list
而我明顯地沒有出現在這些英雄裡


She said, where'd you wanna go?
她說:「你又在想什麼呢?」
How much you wanna risk?
你願意花多少的風險呢?
I'm not looking for somebody
我並非在尋找某個人
With some superhuman gifts
並非某個有上帝賜與的禮物的人
Some superhero
不是某個超級英雄
Some fairytale bliss
也不是某個童話故事
Just something I can turn to
我只要尋找我可以依靠
Somebody I can kiss
我可以親吻的人罷了


I want something just like this
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

我要的就是那麼普通

Oh I want something just like this
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

我要的就是那麼簡單


[Chorus: Chris Martin]
Oh I want something just like this
就是這樣一件小事
I want something just like this
只是想要有個能親吻的人罷了

[Verse 2: Chris Martin]
I've been reading books of old
我讀了很多經點名著
The legends and the myths
那些流傳的故事及傳奇
The testaments they told
那些長輩傳下來的故事
The moon and its eclipse
月亮的陰晴圓缺
And Superman unrolls
而超人其實也很普通
A suit before he lifts
在他還沒變身之前
But I'm not the kind of person that it fits
但其實我也不是這類的人呀

[Pre-Chorus: Chris Martin]
She said, where'd you wanna go?
她說:「你又在想什麼呢?」
How much you wanna risk?
你願意花多少的風險呢?
I'm not looking for somebody
我並非在尋找某個人
With some superhuman gifts
並非某個有上帝賜與的禮物的人
Some superhero
並非想成為超級英雄
Some fairytale bliss
也不是某個童話故事
Just something I can turn to
我只要尋找我可以依靠 
Somebody I can miss
我可以想念的人罷了


I want something just like this
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

我要的就是那麼普通

Oh I want something just like this
Doo-doo-doo, doo-doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo
Doo-doo-doo, doo-doo-doo

我要的就是那麼簡單


Oh I want something just like this
就是這樣一件小事
I want something just like this
只是想要有個能親吻的人罷了


0 意見:

張貼留言