2017年2月28日 星期二

[EDM] Zedd - Stay (ft.Alessia Cara) 中文歌詞翻譯

Zedd 回來了
大師兄歸位了!!!!!!!!
這次和19歲的加拿大歌手 Alessia Cara 合作
Alessia 有唱過一些迪士尼電影的歌曲還有一首厭世的Here  XDD
新歌叫做 Stay The Night

我真的很愛這首歌欸
和我最近的心情很像......(這好像不是好事.....
I could give u thousand reason why
But I won't say that 
這首歌一開始不知道在哼什麼哼
聽到前奏的時候還很生氣 = =
憤而快轉....
但後面就拉回來了
很Zedd!!!很多元素!!!
有像之前Clarity那種上上下下的感覺
連那個哼再後面當背景都覺得很好聽
我最喜歡的就是時鐘的滴答聲
很配合歌詞
也讓人感覺男主角真的要走了 QQ
本來說過之前要連續介紹Zedd的歌
但隨著他不來我的心也跟著瓦解了....
不過他在本來預計的活動當天有發文給我們台灣
到底什麼時候會來台灣拉!!!!!!!!!!!!!!
看下面的留言還有千萬粉絲等他來台灣
嗚嗚嗚 好錐心


Waiting for the time to pass you by
不停地等待你會經過的時刻
Hope the winds of change will change your mind
祈禱風的改變也能讓你回心轉意
I could give a thousand reasons why
我可以給你千萬個別走的理由
And I know you, and you've got to
我知道你是什麼樣的人,而你終將離開
Make it on your own, but we don't have to grow up
你可以做決定,但我們沒必要急著長大
We can stay forever young
我們可以永遠保持現在這樣
Living on my sofa, drinking rum and cola
混在我家的沙發,喝著蘭姆和可樂
Underneath the rising sun
在升起的太陽之前
I could give a thousand reasons why
我可以給你留下的千萬理由
But you're going, and you know that
但你要離開,你必須走

All you have to do is stay a minute
你所需要做的就是多留下一分鐘
Just take your time
放慢你的腳步
The clock is ticking, so stay
時鐘依舊滴答走,請你別離開
All you have to is wait a second
你所需要做的是為我多留下一秒鐘
Your hands on mine
讓我感受你的手
The clock is ticking, so stay
時間依舊滴答走,留下吧 

All you have to do is
我想要你的只是
All you have to do is stay
你所需要做的是留下來

Won't admit what I already know
我不想承認我早已知道的事
I've never been the best at letting go
我永遠都學不會讓你走
I don't wanna spend the night alone
我不想晚上你不在我身旁
Guess I need you, and I need to
我猜我需要你,而我的確是....

Make it on your own, but we don't have to grow up
你可以做決定,但我們真的沒必要急著長大
We can stay forever young
我們可以永遠保持現在這樣
Living on my sofa, drinking rum and cola
混在我家的沙發,喝著蘭姆和可樂
Underneath the rising sun
在升起的太陽之前
I could give a million reasons why
我可以給你挽留的百萬理由
But you're going, and you know that
但你要離開,你必須走

All you have to do is stay a minute
你所需要做的就是多留下一分鐘
Just take your time
放慢你的腳步
The clock is ticking, so stay
時鐘依舊滴答走,請你別離開
All you have to is wait a second
你所需要做的是為我多留下一秒鐘
Your hands on mine
讓我感受你的手
The clock is ticking, so stay
時間依舊滴答走,留下吧
All you have to do is
我想要你的只是
All you have to do is stay
你所需要做的是留下來
All you have to do is stay
我所想要你做的只是留下來

All you have to do is stay a minute
你所需要做的就是多留下一分鐘
Just take your time
放慢你的腳步
The clock is ticking, so stay
時鐘依舊滴答走,請你別離開
All you have to is wait a second
你所需要做的是為我多留下一秒鐘
Your hands on mine
讓我感受你的手
The clock is ticking, so stay
時間依舊滴答走,留下吧 
All you have to do is stay
我所想要你做的只是留下來


本人不負責任翻譯
有問題歡迎指正 



0 意見:

張貼留言