2017年9月27日 星期三

[EDM] Kygo - Stargazing (ft. Justin Jesso) 中文歌詞翻譯



Kygo 出了最新EP了
「Stargazing」
😍😍😍😍😍😍😍

今天是MV釋出的日子
封面圖也太美,希望今年能看到極光呀!!!!!




聽到歌的時候
果然是要細細品嚐的一首歌
看到MV的時候
也太難過了吧!!!!
翻歌詞的時候
真是文鄒鄒的一首歌果然很Kygo


You're saying this hopeless, that I should hope less
你說這一切很絕望,我應該要少一些希望
Heaven can help us, well maybe "she" might
天堂能拯救我們,又亦或其實是"她"
You say it's beyond us, what is beyond us?
你說這是超外之物,那什麼是超外之物
Let's see and decide
就由我們來決定吧
We've been meteoric, even before this
我們曾為流星,在一切開始之前
Burns half as always, twice as bright
永遠燃燒半身,閃亮全身
So if it's beyond us, then it's beyond us
如果這是超外之物,那果然無法到達
Let’s see and decide
就由我們眼見為憑吧

[Pre-Chorus: Justin Jesso]
And I will still be here, stargazing
我會一直在這兒,凝視星辰
I'll still look up, look up
我依舊一直往前,一直找尋
Look up for love
追尋所謂的愛
I will still be here, stargazing
而我會一直在這,凝視著你
I'll still look up, look up
我依舊一直往前,一直找尋
Look up for love
愛的來臨

Don't you, give up, for me
請你,別,對我失望
Don't fall, don't give up, for love
別難過,別放棄,一切的愛


I'm trying to save us, you don't wanna save us
我試著拯救我們,但你卻不想
You blame human nature, and say it's unkind
你責備人類的天性,總是不善良
Let's make up our own minds, we've got our whole lives
那我們下定決心,用自身的生命
Let's see and decide, decide
就由我們眼見為憑吧

[Pre-Chorus: Justin Jesso]
And I will still be here, stargazing
我會一直在這兒,凝視星空
I'll still look up, look up
我依舊一直往上,一直找尋
Look up for love
追尋所謂的愛
Stars don't disappear, they keep blazing
星星不曾消失,永恆閃亮
Even when the night is over
即使夜晚已經光明
And I will still be here, stargazing
我仍在這裡,凝視
I'll still look up, look up
我依舊一直往前,一直找尋
Look up for love
愛的來臨 
Stars don't disappear, they keep blazing
星群永不消逝,永恆璨爛
Even when the night is over
即使夜晚已經光明
That's how I find the light
持續往前就能找到希望


本人不負責任翻譯
有問題歡迎指正 

0 意見:

張貼留言